Sju sorters kakor



Hade tänkt baka två eller tre sorters kakor, men det blev sju. Varför vet jag inte, för det är ingen i vårt hus som är speciellt förtjust i kakor. En och en annan går åt, men inte flera hundra som jag bakat.

På måndag åker jag och köper några små kaklådor med julmotiv och sedan delar jag med mig. Jag vet inte om det är någon som gillar svenska torra småkakor, för här snålar man inte på fett och kalorier när man bakar med jordnötsmör och annat onyttigt gott, men det är ju hembakat och tanken som räknas.

Vi kommer att fika hela julen och man behöver inte ta av alla sju, men jag kommer i varje fall att njuta av en mandelmussla med grädde och hemlagad hallonsylt, en dansk kransekage, cashewkaka eller något annat när det bullas upp.


Kommentarer
Postat av: chrisse

Så vackert och så gott allt ser ut, jag blir mer än imponerad av ditt julstökande!God Jul! Kram Chrisse

2011-12-18 @ 12:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0