Humphrey Hedgehog

Vi har fått ett husdjur eller rättare sagt vi har fått ett husdjur på besök. Vår dotter kom hem igår med Humphrey i en plastbox. Han är en liten hedgehog, det vill säga en mini igelkott och är världens sötaste.

Våra barn har alltid velat ha ett husdjur och allra helst en hund. Jag har alltid sagt nej eftersom det är för mycket jobb med passning och allt annat. Dessutom är jag inte heller känd för att vara någon stor djurälskare. Jag är livrädd för hundar, kanske inte de små, men alla hundar som hoppar och skäller skrämmer mig. Barnen lobbade alltid för de små och söta hundarna, men det blev ändå alltid ett nej. 

Kompromissen blev ett akvarium var med fiskar. Det var nog mest jag som bytade vatten, matade och brydde mig om dem. Barnen såg det och sa alltid "mamma, vi vet att ifall vi fick en hund så skulle du tycka jättemycket om den och bli väldigt fäst vid den". 

Jag tror faktiskt att det är sant för nu när Humphrey är här, är jag helt såld och bryr mig redan om honom som han vore min egen baby.







Visst är han söt!


Kommentarer
Postat av: Barbro R

Vilken urgullig igelkott men hundar är mjukare när man ska klappa dom!

2011-11-22 @ 21:55:54
Postat av: Babsan

Hur får man en sådan rumsren?

2011-11-22 @ 23:14:20
Postat av: c

Ursöt!!! Jag hade en igelkott när jag var liten och vi bodde i en av mormors hus, den bodde under huset men kom alltid ut o hälsade på mig, ett lyckligt minne:)

2011-11-25 @ 21:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0