Min julafton!

Ja, igår var det min julafton när min käre make kom hem från Sverige med den stora resväskan full med 26 kg svenska matvaror. Det hade inte alls varit några problem med att handla eller släpa runt på den tunga väskan. Sådan är min man, han knorrar lite men det går snabbt över.



Nu har vi massor av Marabou choklad av olika sorter, Paradis choklad, sirap, Robertson's citronmarmelad, pärlsocker, kakao, maizena redning, varmrökt lax, matjesill, fäsk jäst, sirap, tunnbröd, ostbågar, kanel, saffran, Kalles kaviar, flera kilo lösgodis, vettex trasor med mera. 

Man kan ju undra om vi bor i ett U-land eller i USA, men det finns faktiskt inte dessa produkter här. Affärerna har valt Robertson's apelsinmarmelad och jag gillar citron och är det någon som sett pärlsocker, så säg till. Däremot kan man köpa både kanel, saffran, kakao, ostbågar, sirap, godis och choklad, men det är inte svenska produkter och enligt mig, inte lika bra. Det är bara att erkänna att man vänjer sig vid olika saker i livet och för mig är svenska matvaror värt guld. Den svenska jästen är mest värdefull för jag har provat amerikansk jäst, både fäsk och torrjäst, men det blir inte alls lika bra.

    I väskan låg också tre nya Allt om Mat tidningar och julnumret var med, yes! Ser fram emot att få läsa tidningen med en kopp kaffe och en god bulle i eftermiddag.

Det känns härligt att ha kylen full med fäsk jäst så att jag kan baka massor av bullar och lussekatter. Om någon vecka ska jag baka de godaste Lussekatterna och då ska jag blogga om mitt bak och recept, so stay tuned.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0