Mississippi sa NEJ!

Det första jag gjorde imorse var att att läsa Washington Post på min i-pad, som numera sover brevid mig. Det är inte klokt vad snabbt man vänjer sig vid nya prylar. Min man frågade mig häromdagen ifall jag ansåg att min i-pad hade förändrat mitt liv? Nej, det kan jag inte påstå men den har förgyllt det. Jag som annars inte bryr mig om tekniska prylar och fortfarande har en mobil från stenåldern, överraskade alla med att köpa en i-pad 2. Jag kan fortfarande inte låta bli att känna mig lite cool när jag sitter och surfar på min pad.
                                                    
Till min stora glädje läste jag att invånarna i Mississippi state hade röstat NEJ till förslaget om att ett befruktat ägg ska klassas som människa.

Det innebär nu att kvinnorna i Mississippi kan fortsätta äta preventivmedel, själv bestämma om de vill fullfölja en graviditet eller inte och även i framtiden få hjälp med att bli gravida genom provrörsbefruktning. Sist men inte minst slipper också kvinnorna vara rädda för att eventuellt bli anklagade för mord, ifall en graviditet skulle sluta med missfall.

Jag är så glad, inte bara för kvinnorna i den staten, utan för alla kvinnor i USA eftersom ett JA skulle sänt signaler till alla abortmotståndare och pro-life aktivister att driva denna frågan mycket hårdare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0