Snart är det "Black Friday"!

Jag var ute på en shoppingrunda idag och besökte en Outlet i närheten. Det är ingen inomhusgalleria utan man kan gå ute och kryssa mellan affärerna. Det var en underbar höstdag och det var minst 20 grader i solen. Folk strosade omkring i linnen och satt på bänkar och solade sig medan de drack en Starbucks kaffe.

Butikerna var sprängfyllda med kläder, skor, väskor med mera. Reapriser och nedsatta varor lockade överallt. Det var förvånandsvärt många besökare en måndag förmiddag, men det är ingenting jämfört med hur det kommer att vara om ett par veckor, på Black Friday. 



Black Friday är ingen helgdag utan det är dagen efter Thankgiving, som alltid firas den fjärde torsdagen i November. Arbetsgivarna brukar låta sina anställda även vara lediga på fredagen, så att de kan klara av sin julshopping. Många av affärerna öppnar redan vid midnatt så det är bara att åka från kalkonmiddagen till proppfyllda butiker med fantastiska lockerbjudanden, extrapriser och fynd. Är man beredd på långa bilköer och tycker om att leta efter parkeringsplatser, stå ute och frysa i väntan på att komma in i vissa butiker samt att köa i timmar till provrum och kassor, ja, då ska man passa på att shoppa på Black Friday. Det är absolut butikernas julafton och deras försäljningssiffror slår i taket.



Efter att ha upplevt allt detta och sett min käre make i upplösningstillstånd så har jag nu lagt ner Black Friday. Jag har kommit på att man i princip kan göra samma fynd ett par dagar tidigare men utan trängsel. De där supererbjudanden är ändå slut innan man tagit sig fram, så det är ingen idè att jaga dem. Nu ligger jag istället och sover gott medan resten av befolkningen knuffas och trängs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0