Vad in i bomben...

Det är fortfarande högsommarvärme så jag satte mig på trädecket med en kopp kaffe och inte en utan två vanilj & kardemumma bullar, som jag bakade i helgen. Eftersom barnen är på college finns det faktiskt kvar några bullar i frysen men med biscotti burken är det en helt annan sak.  

 

Jag satt i solen och skrev en shoppinglista som jag ska skicka med min man, som flyger till Sverige imorgon. En sak är då säker och det är att han kommer inte att bli glad när han ser listan. Jag kan riktigt höra honom säga "vad in i bomben är detta", för det säger min man när han blir lite upprörd. Han blir säkert också lätt irriterad när han förstår att han måste ta med sig den stora resväskan, som måste checkas in, istället för bara ett handbagage. Han ju bara vara borta 3-4 dagar. Lite knorr kommer det nog att bli, men det går säkert över när han förstår att det är årets julbord som står på spel. 

Shoppinglistan har blivit betydligt längre nu när IKEA tagit bort alla svenska produkter ur sitt sortiment. Det finns inte längre sirap till knäcken, pärlsocker till bullarna, vaniljsocker till kakorna, Abbas ansjovis till Jansons, västerbotten ost, Marabou och Paradis choklad och mycket annat som hör julen till. Tidigare åkte jag till IKEA och handlade svenska matvaror men i framtiden får istället min stackars make släpa allt över Atlanten. 

Vill han klaga, får han göra det till IKEA och inte till mig!


Kommentarer
Postat av: Anna Åhlund

Underbar blogg Maria!!

Jag bakar fortfarande "Marias Lussekatter".

Marias Rabarber paj händer också med. Du får gärna skriva mer om ditt mat intresse och dela med dig med några recept.

Kram

2011-11-09 @ 12:47:39
Postat av: Moster

2011-11-09 @ 16:47:07
Postat av: Moster

Du kan ju fylla den stora resväskan med dina fina goda bakverk på utresan. Han kan lämpa av innehållet hos släkten!

2011-11-09 @ 16:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0