24 oktober - 2 månader till julafton

Jag tillhör dem som redan nu börjar planera och längta efter julen. Det har absolut ingenting att göra med att affärerna redan är fulla av julgranar, julpynt, julgodis och annat. Jag ignorerar det och funderar istället på vilka julkakor som ska bakas och letar efter recept på nya maträtter att ha på julbordet. Det brukar ändå sluta med att vi har samma sak år efter år, men jag har alltid en nyhet på julbordet.



Sedan är det julklapparna som jag börjar fundera över. När barnen var yngre var det mycket lättare eftersom då var önskelistorna fulla med saker som dataspel, tidningsprenumerationer, böcker, CD skivor, kläder med mera. Nu önskar de sig en snowboardresa, pengar eller ingenting. Det innebär att det krävs lite mer fantasti och kreativitet för att fylla klapparna med små överraskningar.

Jag sitter inte och letar saker på internet utan tycker det är roligt att gå i affärer och leta efter den perfekta juklappen. När jag är klar med mina inköp gömmer jag allt i garderoben och när det börjar närma sig julafton, har jag nästan glömt bort vad jag köpt. Allt slås in i fina paket med pynt och krusiduller, där inget är det andra likt. Ingen ska kunna gissa vad som finns i paketen utan små saker är i stora paket, lätta saker blir tunga med hjälp av böcker och lustiga former på paketen bidrar till nyfikenhet och diskussioner.

Min familj har lite roligt åt min juliver men jag vet att på julafton uppskattar de all god julmat, julkakor men framför allt alla julklappar som ligger och väntar under granen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0