En defekt hjärna



Idag skulle den nya kyl och frysen levererats men den kom inte eftersom jag cancelerade köpet i torsdags.

Ni kanske undrar om jag blivit helt galen? Efter allt krångel med tinad glass och frysta grönsaker skulle jag ju äntligen få ordning på problemet genom en helt ny kyl och frys, men eftersom jag är ganska ekonomisk av mig kunde jag inte låta bli att göra ett sista försök att ta redan på vad som var fel med den.

Det tog mig mindre än 10 minuter att lista ut problemet genom att läsa på internet. Nu undrar jag hur min käre make kunde spendera halva sin semester på att försöka laga den. Trots hans grundliga undersökningar på webben och nya reservdelar kunde han ändå inte fixa den. Han lagade dock vattenläckan i kylen genom att byta vattentanken, vilket var väldigt bra.
                      

Jag kom snabbt fram till att det måste vara moderkortet som behöver bytas eftersom symtomen stämmer väl in på beskrivningen av en "defekt hjärna". Det bästa var att jag också hittade en video på You Tube där en man visar och berättar precis hur man går till väga för att byta ut moderkortet. Det tar max 15 minuter och man öppnar bara en lucka på baksidan av frysen och drar ut lite sladdar ur moderkortet sedan sätter man in det nya och i med sladdarna igen. Jag tror jag kan fixa det med support av min händige granne. Får bara se till att jag tar några bilder före jag börjar med sladdarna, ifall jag skulle röra till det.



Vad har jag att förlorara? Har jag tur sparar vi flera tusen kronor annars får jag bara glömma allt och åka tillbaka till affären och försöka pruta ner priset ännu mer. Jag vill inte ta ut någonting i förskott men jag har redan börjat fundera på vilka palmer jag vill köpa istället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0