Fredag den 13:e

   Idag är det fredag den 13:e och enligt skrock är det en riktig otursdag. Jag är väldigt skrockfull så jag går aldrig under en stege, spottar alltid tre gånger när en svart katt går över vägen och så vidare. Jag brukar ändå tänka att även då dagen klassas som en otursdag kan den också vara en turdag.

När jag var på affären tillsammans med vår son, såg vi att det var chans att vinna en jättepott på 
32 000 000 dollar på ett lotteri. Jag som aldrig köpt någon lott under mina 12 år i landet (eftersom jag aldrig vinner någonting) frågade plötsligt sonen om vi skulle köpa en lott för en dollar. Han tittade förvånat på mig och sa med lite förundran "vad ska du göra med alla de pengarna"? Det blev ingen lott.


Kommentarer
Postat av: Babsan

En härlig kommentar, tycker jag.

2012-01-13 @ 23:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0