Jag står inte ut

Om jag ser ytterligare en bild på en stor, fet och gräddig semla tar jag snart flyget till Sverige. Varför är det bara där som man har denna underbara tradition att direkt efter julens frossande börja sälja dessa kaloribomber, som man bara inte kan motstå?

Tänk att kunna köpa en fastlagsbulle, semla, hetvägg eller vad man nu kallar det för och äta den tillsammans med en kopp nybryggt svart kaffe. Det skulle jag betala mycket för.

                                           


Kommentarer
Postat av: Moster

Men kära du, du kan baka! Du är ju helt suverän på bakning. Baka bullar, gröp ur, fyll med äkta mandelmassa (som du kan göra själv), vispa grädden och brygg ditt kaffe. Jag kommer! Nja jag äter bara semlor om tisdagar. Traditionalist. :).

2012-01-27 @ 17:58:57
Postat av: Anonym

Du har rätt men jag kan inte baka 15 semlor till mig själv. Dessutom har jag inga ingredienser eller bakutrustning här.

2012-01-28 @ 01:50:50
Postat av: Moster

Har du bra recept på fluffiga bullar som passar till semlor?

2012-01-29 @ 14:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0