Nu sticker jag

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig gillat januari månad. Min man brukar skämta om att jag blir deprimerad varje år vid denna tidpunkt. Jag tycker nog att deprimerad är att ta i men annars håller jag med.

Jag vet inte vad det är men det blir tomt och mörkt efter att ha plockat bort allt julpynt, alla adventsljusstakar och granen. Vi sitter inte längre på kvällarna framför öppna spisen och myser med julgranen tänd och fikar eller dricker glögg. Barnen har åkt tillbaka till college och allt är tillbaka till det normala, som om julen aldrig varit.

Affärerna är nu fulla med vinterns reavaror som säljs till vrakpriser eftersom allt ska bort för att kunna ge plats till vårens nya kollektioner i ljusa och pigga färger. Jag noterade att en affär redan hade badkläderna framme och det känns kanske lite väl tidigt, även om det är vår i luften.

Ja, vädret kan man inte klaga på för det verkar som om vädermakterna bestämde sig för att skippa vintern i år och gå direkt till våren. De första påskliljorna är påväg upp och det knoppas för fullt i träden. Vissa dagar är det så varmt att man kan sitta ute och sola i ett linne. Idag är det inte vår utan det är kallt, grått och regnigt ute.

Nej, här kan jag inte sitta och deppa så jag åker ner till Florida några veckor. Kanske sol och värme piggar upp lite. Jag måste ju också se om vårt lilla husdjur, Bennilito, har växt till sig.









Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag vill följa med

2012-01-19 @ 22:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0