Halvkyligt

Helt otroligt men så fort jag skrivit bloggen om min iskalla kyl och frys så slutade den fungera igen. När jag skulle äta igår kväll var grönsakerna frusna och glassen mjuknat.

Jag kan inte påstå att jag blev leden över att behöva äta isiga morötter och halvsmält glass med varm chokladsås utan det kändes faktiskt väldigt bra. Vad skönt att veta att vi inte kastat pengarna i sjön.

Nu har jag bara ett problem och det är hur jag ska få eländet att fungera tills på lördag då den nya levereras. Jag har alltid lyckats förut genom att trycka på alla knappar och dra ut sladden 15 gånger och det har det alltid slutat med kylen tröttnat på mig och gått igång.

Trots att det var halvkyligt ute, en bråkig kyl, en frånvarande man och en dotter som fått axeln ur led i snowboad backen så blev det en bra dag. Jag åkte iväg till Lowes och prutade ner priset på en palm till halva priset. Jag föreslog 30% i rabatt men eftersom jag är en sådan bra kund fick jag den ännu billigare. Jag en tackade och tog emot. Den gick precis in i vår minivan, med alla säten nerfällda. En timme senare var den planterad nere vid sjön och det blev väldigt fint!




Min nyplanterade Christmas Palm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0