Oscar 2012

                                             

Klockan ett åkte jag och mina grannar ner till södra Naples till min grannes väninna, som jag också lärt mig känna. Hon är från Italien och gift med en cuban. De har fyra söner och en dotter samt 18 barnbarn men nummer nitton väntas när som helst, en liten flicka.

Jag har sett foton på den otroligt vackra familjen och när jag ser dem tillsammans önskar nästan att vi hade skaffat fler barn. Det äldsta barnbarnet är 10 år och en av sönerna har har trillingpojkar samt en dotter med drygt ett år mellan. Många av barnbarnen är nära varandra i ålder så det finns alltid gott om lekkamrater när de träffas.  

När vi var på Ikea i veckan bestämde vi att ha en tjejkväll och se Oscars galan tillsammans. Eftersom Linda är ensam i huset just nu, bjöd hon hem oss på en "sleepover" till deras mysiga hus på en italiensk middag. 

                          The private beach, Marco Island

Först körde vi till Marco Island där jag såg en av de bredaste beacher jag någonsin sett. Sanden var kritvit och alldeles mjuk. Vi gick aldrig ner till vattnet för det var sent på eftermiddagen så istället körde vi runt och tittade på alla stora och vackra hus och båtar som låg på otroliga tomter, precis vid vattnet.

Väl tillbaka i huset fick vi italienska appetizers och ett glas vin medan pastan förberedes. Middagen var jättegod och sedan var det dax att boka sig framför tvn för Oscarsgalan 2012.

                                            
                 
Fantastiska klänningar och smycken gjorde redan vackra kvinnor ännu vackrare. Det var svårt att bestämma sig för vilken som var den tjusigaste klänningen. Vad jag däremot inte tyckte var speciellt snyggt, var Angelina Jolies ben som hela tiden spretade ut under klänningen. Om hon trodde att det skulle vara sexigt så misstog hon sig för många, inklusive jag själv, tyckte att det såg löjligt ut.


              

Oscarsgalan var pampig men ganska förutsägbar. Det var inga stora överraskningar utan de som var tippade att vinna, vann. Synd bara att inte en rolig och underhållande film som Bridesmaides vann någonting. Jag ser fram emot att se alla filmerna som jag ännu inte sett. 
                                       
                                    

                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0