Goda nyheter



Goda nyheter idag var att Saabmuseet är räddat. Istället för att sprida dessa saab-raritetet över hela världen blir bilarna kvar i Trollhättan. 

                                        

En annan god nyhet var att Ikea backar om beslutet att endast sälja matvaror med egna recept och matvarumärke med en global leverantörsdatabas. I höstas slutade nämnligen Ikea med externa matleverantörer och alla utlandsvenskar, inklusive jag själv, blev besvikna och upprörda över att inte längre kunna köpa Bilar, Marabou choklad, Kalles kaviar, Dajm, Polarbröd med mera utan det fanns istället Ikeas egen pasta, tomatsås, chokladkakor,kakor med mera.

       

Nu har alltså Ikea lyssnat och ska återinföra externa leverantörer under en begänsad tid, tyvärr, tills de har ett fullt matsortiment av egna varor. Jag trodde att Ikea var ett möbelföretag men nu ska de tydligen in i livsmedelsindustrin. Hur som helst är jag jätteglad över beslutet och hoppas att åter finna svenska varor i sortimentet. Jag tar inte ut något i förskott men det är definitivt värt en resa till Ikea för att se vad som finns i hyllorna. 
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0