Vårprojekt

Tänk vad tiden går fort. Det var inte länge sedan våra barn åkte tillbaka till college efter jullovet men på fredag är de tillbaka för vårlov. Vårväder lär det bli för enligt prognosen blir det snö en dag och 16 grader varmt två dagar senare.

Jag lämnar Florida imorgon för att flyga hem. Det känns inte så farligt att lämna det fantastiska vädret och livet här eftersom jag får träffa min familj igen. Nu blir det mysiga middagar tillsammans också ska vi titta på filmer och säkert shoppa lite eftersom barnen ständigt behöver något nytt i garderoben. Sonen ska köpa sin första blazer.

När barnen åker tillbaka till college, flyger jag till Sverige för några veckor. Det blir kallt! Vet inte hur jag ska överleva i min kolonistuga men jag har sagt till min man att han ska ta ut en extra livförsäkring ifall jag fryser ihjäl. Tur att jag åker Svedala med nya kunskaper ifall rören har fryst eller om kylen har lagt av.

                  
                                                                                                                                                                                                                                                                                          
Det som värmer upp resan är att jag ska åka med mina vänner "Fyra Rötter" för en SPA och tjejhelg i Båstad, som kanske inte är så hot i mars men det blir mycket god mat, mycket vin och mycket tjejsnack. 

                             

Jag tycker mest synd om min käre make vars fru numera nästan alltid befinner sig på annan ort. Han var faktiskt orolig att jag skulle bli uttråkad när barnen började på college, men den oron var helt obefogad. Även om jag alltid var hemma, skulle jag alltid se till att ha någonting att göra eftersom det är min personlighet.

Nu ska jag åka till Sverige och göra min familj nervös med alla mina projekt för det är alltid något som händer när jag är där. Bara våren kunde komma...


Kommentarer
Postat av: Moster

Inte den närmaste familjemedlemmen förvisso. Men välkommen även åt mitt håll när du befinner dig i Sverige. Kan kanske överraska även dig.

2012-03-01 @ 19:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0