Gått i graven

Idag lämnade Victor Muller in konkursansökan för Saab Automobile.



Vem trodde att Saab skulle överleva? Inte jag. Det har varit en hård prövning för de anställda då de slitits mellan hopp och förtvivlan. Nu har det alltså hänt, det många väntat på, att Saab begärts i konkurs.

Det skulle dock inte förvåna mig om det blir fler turer, för så har det varit tidigare. Personligen hoppas jag att det är över nu så att alla inblandade kan gå vidare. Det är sorgligt för anställda, underleverantörer och alla andra som som förlorar något med Saabs konkurs, men man kan inte hålla något vid liv som inte är livsdugligt. 

 Kim Jon-II

En annan epok som också gått i graven är Nordkoreas diktator Kim Jon-II, som dog i helgen. Han kallades för "den käre ledaren" i sitt land, men han var en tyrann som lät sitt folk svälta medan han själv levde i överflöd.

 Kim Jong-Un

Enligt statliga medier efterträds han av yngste sonen Kim Jong-Un, som liksom sin far ska ha smak för livets goda. Världen följer med stort intresse vad som nu ska hända i Nordkorea. Jag tror att folket till en början kommer känna på en försämring eftersom Kim Jong-UN kommer vilja visa sin makt. Om han senare bestämmer sig för att öppna upp mot omvärlden kan man bara hoppas på, men det är nog inte särskilt troligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0