Konsten att slå in ett paket



Igår kväll öppnade jag tomteverkstan och slog in alla julklappar, det vill säga 44 stycken. Det tog sin tid eftersom varje julklapp ska vara unik med olika snören, rosetter, kulor och allt annat kul som man komma på att smycka paket med.

Jag har flera plastboxar fulla med presentboxar, presentbagar, omslagspapper, snören och allt annat som behövs för att kunna slå in det vackraste paketet. Problemet var bara att efter 10 minuter låg ingenting där det skulle och när min make kom hem blev han minst sagt chockad av röran, för det är inte min stil att stöka till det så.

                      
Jag vet inte hur många gånger tejpen, pennor, saxar och läsglasögon försvann bland papper och allt annat som belamrade mitt skriv bord. Vid midnatt var jag klar, men hade då även hunnit med att titta på presidentdebatten, druckit hemgjord glögg tillsammans med lite ost och kex. 


Nu ligger klapparna klara under våra julgranar och väntar på att bli öppnade av alla nyfikna barn och vuxna.
                                                 
                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0