En buckla i Saab

Nästan varje dag är det nya rubiker om Saab i media. Jag tycker att det börjar bli tröttsamt att läsa om det, så jag har slutat. Det är som en enda stor cirkus där Victor Muller sitter i mitten, som en clown, och drar i olika trådar. Han lyckas få kineser att satsa miljoner i Saab, få svenska rättsväsendet att gå med på en ny rekonstruktion och han får mängder av individer och institutioner att engagera sig. De anställda får ut sina löner, trots att produktionen ligger nere sedan månader. Samtidigt väntar leverantörer på sina pengar och kronofogden ligger konstant i startgroparna. Politiker, media och samhällsmedborgare får ständigt nya besked och uppgifter.

Vad kostar den här cirkusen? Jag undrar när de ska inse att det inte går att hålla på med konstgjord andning på något som aldrig kommer att bli livsdugligt. Saab har aldrig varit någon "hit" och har ständigt dragits med dåliga siffror. Visst är det en tragedi för alla de individer som arbetar och är anställda på Saab, men de måste ju själva inse orimligheten i det hela. Saab har tyvärr fått en stor buckla i karossen och den går inte att räta ut.



En eloge till svenska regeringen som var så kloka att de ställde sig utanför det här.


Kommentarer
Postat av: moster

Jag är en Saab-ägare. En mycket bra bil. Men... kanske är epoken-Saab över.

2011-10-26 @ 09:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0