En röd dator

Min käre make tillbringade största delen av helgen med att bygga en ny dator till mig. Min gamla kopplades ur och jag fick klara mig med ipaden under några dagar.

Han var som ett barn på julafton när han åkte iväg med vår son för att köpa alla datordelar. De kom hem med hur många boxar som helst och efter ett tag såg mitt kontor och vardagsrummet ut som en verkstad med sönderplockade datorer. Att det inte var helt enkelt att få den att fungera, förstod jag av språket men skam den som ger sig och efter mycket fixande och trixande var allt på plats. Han hade inte bara köpt nytt utan även tagit gamla delar från sin dator och sedan flyttat över alla program, information, foton med mera från min gamla dator.
                                                        

Nu har jag en supersnabb röd dator med en skärm som är nästan dubbelt så stor som min gamla och med en ny skype kamera på toppen. Det känns ungefär som jag bytat ut gammbilen mot en ny röd sportbil för nu går det undan när jag är ute och surfar.

                                                           



Kommentarer
Postat av: Babsan

Lyckliga Du som har en sådan kompetent make;

tycker svärmor.

2012-06-06 @ 12:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0