Med tuppen




Jag vaknar prick klockan 6 varje morgon och kan inte somna om. Jag kan inte låta bli att undra om det är det första tecknet på att man börjar bli äldre?

När man var yngre kunde man lätt sova bort halva dagen och det är precis vad våra barn har gjort den här helgen eftersom de båda varit hemma och lediga. Jag måste medge att jag är lite avundsjuk att de bara kan dra täcket över huvudet och sova, oavsett vad som händer runt omkring dem.

Jag trodde först det tidiga uppvaknandet berodde på all vacker fågelsång utanför vår sovrumsfönster som börjar vid tidpunkten, men det har jag vant mig vid så det hör jag inte längre. Sedan trodde jag det berodde på ljuset eftersom det blir rätt ljust i ett vitt sovrum när solen börjar skina in vid 6-tiden. Efter att mörklagt rummet ett tag och ändå vaknat prick klockan 6, så slutade jag med det.

Efter en väldigt trevlig kväll ute på trädecket med våra barn och deras vänner, som var här och åt middag igår, är jag nu minst sagt trött eftersom jag som vanligt var uppe med tuppen och bara sov 6 timmar i natt.



Även då jag inte alltid sover så mycket som jag vill, tycker jag ändå på något sätt om att gå upp tidigt för det finns inget bättre än att brygga ett par koppar kaffe, sätta sig vid datorn och läsa alla mail och nyheter men inte minst min favorit blogg; topix.se :).


Kommentarer
Postat av: Moster

Jag är betydligt äldre än du. Och jag sover fortfarande länge om mornarna. Om jag skulle vakna tidigt, då tar jag mina hörlurar lyssnar på nyhetsmorgon på P1 och somnar om ganska så snabbt! Eller så blir det musik i öronen i stället och även då försvinner jag in i drömmars värld. Så gott så att sova på morgonen eftersom jag tycker om att vara aktiv på sena kvällen och tidig natt. Tycker nog att jag hinner med livet i alla fall. :)

2012-06-11 @ 23:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0