Var inte patetisk!



Det är stora rubriker i tidningen Expressen om att prins Carl Philips flickvän Sofia Hellqvist inte är bjuden på prinsessan Madeleins 30-års kalas. Det må väl va' hänt och Sofia accepterar det säkert eftersom hon nog förstår varför hon inte är inbjuden. Det känns kanske tråkigt, men vad ska hon göra åt det?

Jag hoppas verkligen att hon inte beter sig som en av mina grannar gör när hon inte blir medbjuden på något. Om Sofia gjorde som min granne, skulle hon antingen skälla ut prinsessan och ifrågasätta varför hon inte får komma på festen eller gå och beklaga sig hos prinsessans vänner eller att helt fräckt bara bjuda in sig själv.

Alla har säkert någon i bekantskapskretsen som man tycker mer eller mindre. Man brukar då kunna styra det genom att ibland undvika bjuda med den personen eller själv hålla sig undan när det passar. Detta fungerar oftast men inte med min granne eftersom hon alltid ser till att hon blir inbjuden eller medbjuden på ett eller annat sätt och hon är alltid med på allt.

Ibland kanske man inte vet eller förstår varför man inte fick vara med, men man accepterar faktum. De flesta skulle aldrig komma på tanken att ifrågasätta det genom att ringa eller åka hem till den som bjuder och frankt fråga "varför är inte jag inbjuden" eller att skicka uppfodrande mail eller straffa personen på olika sätt. Detta gör min granne hela tiden.

Jag har nu blivit trött på detta beteendet samt en på massa andra saker som jag skulle kunna fylla en hel bok med. När jag fyllde år bjöd mina vänner och grannar ut mig på restaurang och hon blev inte medbjuden den här gången. Hon fick givetvis reda på att vi var ute utan henne och blev fruktansvärt upprörd och har sedan dess sprungit runt i vårt område och beklagat sig och även konfronterat en av grannarna som var med. Jag har inte hört något och det är jag faktiskt förvånad över, men det kommer nog fram nästa gång jag ser henne, för hon kan inte låta bli.

Ni kanske frågar er varför ingen pratar med henne men det har många försökt, både direkt eller indirekt, men det är ungefär som Ingemar Stenmark sa en gång "he ä int lätt att förklara för nån som int begrip".

Sofia, vad du än gör håll så huvudet högt och säg ingenting, för gör du det tycker folk bara att du är patetisk. 


Kommentarer
Postat av: Moster

Kom att tänka på en moster till mig som lär ha varit så elak och otrevlig att man inte ville ha med henne på kalasen. Men man bjöd henne i alla fall, men aldrig samma dag som släktkalaset. Hon fick komma dan före eller dan efter. Och hon hade tydligen sig själv att skylla. Hur hon acceptera sin situation lär jag aldrig på veta.

2012-06-09 @ 15:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0