Svart eller vitt

Efter ytterligare en dag på outleten kom jag hem samtidigt som maken och sonen kom hem från jobbet. De snubblade nästan över alla mina shoppingbagar och hann knappt inte in genom dörren förrän jag började visa dagens inköp och fynd.



Det bästa fynden var från Polo Ralph Lauren där jag handlade snygga t-tröjor för nästan igenting. En t-tröja kostar i Sverige ca 500 kr och jag betalade 80 kr, så jag köpt flera och inte bara till mig själv utan vår son fick också några nya tröjor i knalliga färger som lila, gult, grönt och turkos.

 

När jag var och handlade råkade jag ut för ett riktigt åskväder och regnet stod som spö i backen. Jag tog skydd i närmaste butik, som råkade vara en skoaffär och kom ut en halvtimme senare med tre par jättefina sandaler. Köpte man ett par fick man nästa par för halva priset och jag hade en kupong som gav mig ytterligare 15 % i rabatt så jag fick fina kvalitetsskor för nästan igenting.

 

Det bästa med att shoppa i USA är att det alltid är rea och att de sänker priserna hela tiden. Det var dock lite irriterande att se att en del av kläderna som jag köpte igår var ännu billigare idag. Som tur var hade jag kvittot med mig så expediten skannade mitt kvitto och sa " $20 dollar tillbaka på ditt kreditkort". Utan att ens behöva ha kläderna med mig fick jag tillbaka mellanskillnaden. Det kallas "prisjustering" och det kan man nyttja upp till en vecka efter inköpet. Det är bra att kolla upp priset efteråt, speciellt om man köpt något dyrt och har man tur blir det återbäring även då man redan börjat använda plagget.

Ja, listan kan göras lång på alla lockerbjudanden och kuponger som jag nappade på och jag fick ihop en helt ny sommargarderob. Jag köpte kjolar, skjorts, t-tröjor, linnen, klänningar, en tunn kofta, skärp, sandaler och ett par nya solglasögon så nu är jag nöjd för ett bra tag framöver. 



Frågan är nu om det blev något "nytt" i garderoben eller om de nya kläderna såg likadana ut som de gamla? Svaret kom från min man som tydligen hade läst min blogg "Shopp 'til you drop" på kvällen för han frågade mig plötsligt "vad var det för "nytt" som du köpte"? Han tyckte kläderna såg precis lika dana ut som de jag redan har. När jag tittade efter i högarna insåg jag att det nästan bara svart och vitt samt lite begie och mycket randigt. Jag hade bara lyckats köpa två linnen och en kjol som var mönstrade. Affärerna var fulla av kläder i vårens knalliga modefärger som gult, corall, grönt och blått men jag kunde tydligen inte förmå mig att köpa något. Kanske för att det är inte min stil för jag anser att färger och mönster är snyggt på andra men inte på mig.

Idag blir det inte någon shopping utan jag ska istället prova igenom hela min garderob och sortera. Inga nya kläder hängs in i klädkammaren förrän det gamla och tråkiga är borta. Om jag ska vara ärlig så ska det bli ett stort nöje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0