Vad händer nu?

Jag körde min man till flygplatsen idag eftersom han skulle åka till Dubai ikväll, vilket tar 14 timmar med direktflyg. Jag tyckte lite synd om honom att behöva resa på en lördag och när det dessutom är långhelg i USA med en röd dag på måndag.

När vi satt i bilen sa jag plötsligt "undrar vad som nu kommer att gå sönder"? Han förstod först ingenting men när jag nämnde avfallskvarnen så föll poletten ner. Nu är jag dock inte helt ensam eftersom vår son bor hemma över sommaren, så jag behöver nog inte bekymra mig ifall något skulle hända.


När vi lämnade huset för att åka till flygplatsen gick vår son ner i hemmabion med en skål salsa och tortilla chips för att titta på en film. Han var fortfarande där när jag kom tillbaka och jag gick upp för att sätta igång en tvättmaskin. I tvättstugan hängde hans nya t-tröja med en fläck på bröstet, som han visserligen försökt tvätta bort men eftersom tomatfläckar är svårflörtade hade den inte helt försvunnit. Det är väl typiskt att få en svår fläck på en alldeles ny tröja.

Sist han var hemma och hade skollov köpte vi ett par blå byxor till honom och efter en blåsig kväll runt eldstaden på uteplatsen blev det ett brännhål i byxorna. Jag kan inte låta bli att le för det verkar som om barnen aldrig blir "stora". Men det gör inte så mycket med en fläck eller ett litet hål för det är mycket värre om de köper kläder och som sedan blir hängande i garderoben och man hittar dem ett år senare med prislappen kvar.


Hålet lyckades jag laga ganska bra och fläcken gnuggades in med lite Yes diskmedel och försvann sedan efter en runda i tvättmaskinen. Nu är det bara att hålla tummarna att det inte är något värre som inträffar innan torsdag, då min man återigen befinner sig på amerikansk mark. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0