Jag vill inte se

Just nu pågår det två stora mordrättegångar i Norge och Sverige. Under flera veckor har man  på DN's hemsida mötts av stora bilder på de två misstänkta massmördarna, Anders Behring-Breivik och Peter Mangs. (Jag vägrar visa några bilder på dessa patetiska figurer).

Jag är inte ett dugg intresserad av att läsa om dessa sjuka män som som är så självuppfyllda med beundran av sig själva och stolthet över vad de åstadkommit. Jag är trött på att se deras självgoda uppsyn och hoppas att rättegångarna snart är över så att jag slipper se deras fula nunor igen. De förtjänar inte den uppmärksamhet de får men samtidigt förstår jag att medierna måste bevaka det som händer.

När allt är över och de blivit dömda, vilket jag antar att de bli, hoppas jag att de förvinner för gott så att folk kan få frid och börja läka sina sår. Man då är det väl någon annan galning som dyker upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0