Färdigputsat

Vad gör man när man är i Florida? Åker till standen eller lägger sig i en solstol vid poolen och slappar, skulle nog de flesta svarat. Det blev inte stranden idag för det var molnigt och inte heller sträckte jag ut mig i en solstol, för jag kan inte vara still mer än fem minuter när jag är hemma. Det vet alla som känner mig. 

Jag började istället att putsa fönstrena. Nu handlar det inte om några enstaka små fönster utan huset består nästan bara av fönster och skjutdörrar av glas och många är från golv till tak. Man behöver en ganska hög stege för att nå upp för takhöjden är mer än 4 meter i några rum.

När vi flyttade in för ett år sedan, putsade jag själv alla fönstrena och det tog en hel dag men det blev bra. Idag tänkte jag bara ta de stora fönsterpartierna eftersom allt regnande och stormande i sommar hade gjort dem smutsiga. Jag tvättade och torkade både in- och utvändigt med mirakeltrasor och de blev så skinande blanka att jag bestämde mig för att ta några fler. Timmarna gick snabbt med hjälp av bra musik på radion och plötsligt var solen var påväg ner på baksidan av huset.

Då kom chocken. Fönsterna såg sämre ut än de gjorde innan jag började. När solen sken på rutorna var de inte längre smutsiga utan istället väldigt "grimmiga". Det såg precis ut som om någon, det vill säga jag, hade försökt putsa men totalt misslyckats. Jag trodde inte mina ögon och efter allt jobb kände jag plötsligt hur tröttheten sköljde över mig. Nej, det fick vara nog för idag så jag la undan stege, vattenhink och alla trasor.



Nu sitter jag och njuter av solnedgången och av alla fönster som blänker igen, nu när solen är borta. Det är en ny dag imorgon och då får jag bestämma om det är färdigputsat eller inte.


Kommentarer
Postat av: moster

Det känns väldigt välbekant.

2011-12-02 @ 22:28:23
Postat av: Babsan

Mirakeltrasorna kan Du slänga. Använd Yes och vanlig skrapa. Suvvo.

2011-12-03 @ 23:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0