Den sista skurkärringen?



Idag dammsög jag och torkade sedan av de största golvytorna i huset, som består av klinkers. Som vanligt använde jag en hink med vatten tillsammans med gott luktande rengöringsmedel samt en skurborste på skaft och skurtrasa.

Trasan doppas i vattnet, vrids ur av mina plasthandskprydda händer och snos runt skurborsten. Sedan börjar jag torka. Får jag inte bort smuts och fläckar, tar jag av trasan och skurar med bara borsten. Av och till tar jag av trasan och sköljer den i vattnet, som blir successivt mörkare. Klappat och klart, golvet ser ut som nytt och det luktar härligt i huset.

Tanken slår mig då; är jag den enda som vägrar låta mig påverkas av all reklam som vill att jag ska byta ut kvast och trasa mot mopp och kemikalier? Är jag den sista skurkärringen?


Kommentarer
Postat av: Babsan

Visst finns vi.

Och dessutom använder vi såpa.

2011-10-12 @ 23:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0