Lillejulafton



När vi var små firade vi alltid "lillejulafton". Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde mer än att vi fick öppna varsin julklapp, men det räckte för att dagen skulle bli speciell.

När jag träffade min man införde jag två jultraditioner, när vi firade jul med hans familj. Den ena var lillejulafton och den andra var att servera brunkål på julbordet. Vi brukade fira lillejulafton hos oss och då åt vi "dopp i grytan", smakade på den nygriljerade skinkan, dansade runt granen också fick våra barn alltid öppna varsin julklapp.

Vi firar fortfarande lillejulafton och vi äter något gott, men inte julmat. Vi blandar familjemys med förberedelser i köket och på kvällen när mörkret har lagt sig, får våra barn välja ut en julklapp var. I år har jag ändrat reglerna så att ALLA får öppna ett paket. Jag kan inte vänta....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0