Min man fick en rok

Nu är nästan julen över. Efter månader av längtan och förberedelser så är julmaten i princip uppäten, juklapparna öppnade och man är ganska trött på fika, choklad och skumtomtar. Det är forfarande jullikt när mörkret lagt sig och granen, alla adventsstakar och ljusstakar tänds men snart känns det som tomtar och annat julpynt gjort sitt och kan återvända till sina lådor i förrådet. Lika roligt som det är att plocka upp, lika skönt är det att städa bort.

Det bästa med julhelgen var förstås att vi hade barnens farmor och farfar på besök, vilket var väldigt mysigt eftersom vi annars brukar fira jul själva. Jag ser varje år fram emot att se filmen "Love Actually", som är en av mina absoluta favoritfilmer och som vi ser varje julaftonsmorgon. I år var den minst lika bra, om inte bättre för man mår så bra av den filmen.

                                                    
Jag är också barnsligt förtjust i julklappar och det var roligt när alla blev så överraskade och glada för det jag hade köpt. Min man önskade sig en rok, det vill säga en rök men eftersom han inte har å, ä eller ö så skrev han "jag vill ha en rok i julklapp". Han trodde nog inte att jag skulle köpa en rök eftersom jag inte fick in den i bagageluckan. Jag fick nämnligen köra hem den i baksätet med sufletten nere i cabben. Väl hemma visste jag inte var jag skulle ställa den stora kartongen utan lät den stå mitt i garaget. Jag sa till våra barn att pappa kommer ändå inte att se den, vilket han inte heller gjorde. 
                                                              
Visst är det otroligt att vissa (jag) i huset ser allt, det vill säga minsta lilla dammkorn, tidningar och allt annat som inte ligger på sin plats medan andra (min make) tittar rakt in i en stor kartong med en bild på en rök minst två gånger dagligen under en vecka, utan att se den.


Kommentarer
Postat av: Babsan

Läste i Expressen att även Norges statsminister Stoltenberg har som tradition att se filmen Love Actually på julafton. Han tycker att filmen blir allt bättre för varje år. Filmen är en bra ersättning för Kalle när barnen växt upp.

2011-12-28 @ 12:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0