Vilken framgång!

Nästa vecka är det premiär för "The girl with the dragon tattoo" och förväntningarna är minst sagt enorma. På grund av det stora intresset för filmen i USA, kommer premiären att bli 5 timmar tidigare än planerat. Vår son och hans vänner har redan bestämt att de kommer att gå på den första föreställningen.

                                    

Jag tror faktiskt att jag också ska gå på bio och se den filmen. Normalt sett går jag nästan aldrig på bio eftersom det är ett enormt prasslande, smaskade och tuggande, inte bara på popcorn utan stora brickor med ostindränkta tacochips och annan mat som inte hör hemma i en biosalong. Varför måste man äta när man går på bio? Det är inte bara besökarnas fel utan det är biografägarnas. De tjänar förmodlingen mer pengar på att sälja dyra popcorn, godis, läsk och annat än de gör på biobiljetterna.

Det ska bli spännande att se om filmen lever upp till förväntningarna och om Rooney Maras prestation är lika bra som det utmålas i tidningarna, för det verkar vara hon som gör hela filmen. Det är fantastiskt att en svensk författare nått dessa enorma framgångar, som Stieg Larsson gjort. Om jag kunde önska mig någonting just, skulle det vara att Stieg kunde bevittna detta. Det är fruktansvärt tragiskt att han gick bort så tidigt och aldrig fick uppleva denna ofantliga succé.

                                            



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0