100 miljoner i pension



Nu har det kommit ut i pressen att Nordeas vd inte bara får en lyxlägenhet utan även får fantasisummor i pension. Jag säger grattis till vd Clausen men kan inte annat än beklaga mig själv och andra som är kunder i Nordea.

Vad jag förstår fick han pensionsavtalet redan när han började som vd på Nordea den 13 april 2007 och inte efter några år, så att styrelsen hade haft tid att först utvärdera hans arbetsinsats innan de gav ett så frikostigt avtal. 

Om Clausen slutar sin anställning när han är 60 år, det vill säga den den 6 mars, 2015 kan han kvittera ut hela pensionen direkt, det vill säga minst 98 miljoner och max 124 miljoner. Han har redan tjänat 40 miljoner sedan han tillträdde och fram till 2015 lär han tjäna minst lika mycket till. Slutsumman för Clausens löner, pensioner och andra förmåner kommer att hamna runt 200 miljoner kronor. 200 miljoner för 8 år. 

Jag är mållös....


Kommentarer
Postat av: Moster

Det finns ett ord för det - GIRIGHET.

2011-11-04 @ 09:35:34
Postat av: Barbro R

Det är så stora summor så man har svårt att förstå.

2011-11-08 @ 21:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0