Mitt straff?




Imorse skulle jag köra och handla och var påväg ut genom vårt område när jag träffade mina vänner & grannar, som precis kommit hem från gymmet. Jag stannade och pratade en stund men nästan direkt frågade de "vad är det som luktar"? Jag kunde inte själv undgå känna doften av bränt gummi blandat med gammal disel så jag sa lite undanglidande - "det är nog min bil". Sedan tillade jag snabbt att vi precis hade lagat den för tusentals kronor (ni vill inte veta hur mycket). Verkligen, sa de och undrade nog vad vi lagat som åstadkom den lukten.

Det var bara för mig att köra vidare, innan jag helt förgiftade dem. En bit bort var jag tvungen att stanna bilen och lyfta på huven. Det såg inte bra ut. Motorn var kokhet och det bubblade för fullt i kylarvätskan, sedan kom det lite rök också. Jag tog det säkra före det osäkra och körde hem och bytade bil (ibland är det bra att barnen går på college!).

När jag sedan körde iväg och uträttade mina ärdenden, slog tanken mig om det gamla ordspråket "den som är stygg straffar gud direkt". Där fick jag för det jag bloggade om Saab igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0