Nu är det bekräftat!

Ringde förtvivlat till min man och sa "dom är ute efter mig!". Vilka då, undrade han lite frågande. Ormarna, svarade jag, som om det var en självklarhet.

Nu har det hänt igen (som jag skrev i en tidigare blogg) att ormarna känner på sig att jag är på väg ut och ligger och väntar på mig. Idag cyklade jag genom vårt bostadsområde till affären, vilket tar exakt 10 minuter. Under min färd såg jag tre svarta rackare som slingrade sig mot mitt håll, när de såg mig. Det kändes så ivarje fall. Var kommer alla ormar ifrån? Har jag någon speciell lukt eller annat som attraherar dem? 

Under 48 timmar har regnat non-stop i "the sunshine state". Det har inte regnat lite utan det har fullständigt vräkt ner med översvämmade gator, hus och trädgårdar som följd. Jag stannade inne hela dagen igår, förutom när jag levererade nybakta Biscotti till en av mina grannar. Av någon anledning missade jag dra igen dörren mellan huset och garaget, det som jag alltid är så noggrann med. Detta resulterade i att jag, innan jag gick till sängs, lyfte på alla täcken, tittade under alla sängar, bakom tvättmaskin och torktumlare samt i varje hörna som var en tänkbar plats för en orm att gömma sig. Inga ormar, men däremot hade några mygg tagit sig in. 

Min man säger att jag har ormfobi, är det möjligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0