Cyber Love


Ikväll hade jag "en date" med min man. Vi satt nära varandra, öga mot öga och pratade under tiden som vi åt och skålade med ett glas rödvin. Han drack en Pinot Noir, liksom jag, men det var inte samma vin. Jag åt färdigköpt Kinamat och han åt hemlagad Chili.

Vi hade som vanligt en trevlig middag och pratade om allt möjligt medan vi åt och drack. Det var ändå inte en vanlig middag för jag satt i vårt hus Florida och min man satt hemma i Virginia. Så långt borta ifrån varandra, men ändå så nära.

Jag har aldrig tidigare brytt mig om tekniska prylar men jag måste säga att jag blir mer och mer imponerad av dagens teknik. När man inte har sina nära och kära i närheten så är det fantasktiskt att man med endast "ett klick" båda får se dem och höra dem prata. Då känns det plötsligt inte så farligt att de är långt borta.

Imorgon har jag "en date" med min syster. Då kan vi prata och skratta tillsammans och dricka en kopp kaffe, som vi gör när vi hälsar på hos varandra. 


Kommentarer
Postat av: chrisse

Mysigt:)

I närheten av mig finns ett härlig bageri som ägs av en av Sveriges kändaste konditorer Magnus Johansson tänkte att du kanske är intresserad av hans blogg http://magnus-johansson.com/blogg/

Kram C

2012-02-21 @ 13:02:46
Postat av: Moster

Chrisse - nu förstår jag varför du flyttat. Nära alla godisarna, hjärtan och kyssarna (ja de med choklad). Maria - ha en fin stund med din syster Cyber rymden.

2012-02-22 @ 14:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0