En ny Prinsessa



Det blev en liten flicka, som jag trodde, men mina namnval stämde inte alls överens med kronprinsessparets. Jag trodde de skulle välja traditionella kunganamn, men så blev det alltså inte. Estelle, Silvia, Ewa, Mary låter kanske inte som en blivande drotting. Jag tycker att det låter mer som att kungafamiljen strävar mot att bli "vanliga människor". Kungen träffar sin prinsssa i Tyskland på OS, Kronprinsessan träffar sin prins på ett gym och nu ger de även upp de kungliga namnen.

Estelle är ett franskt namn som ska motsvara det latiska namnet Stella, som betyder stjärna. Undrar vad den lilla prinsessan ska kallas för? Victoria kallas Vickan och Madeleine för Madde, så blir det Stella, Estie, Elle eller kanske bara Estelle? 

Estelle, Estelle, Estelle... Jag smakar på namnet. Vad låter det som? En liten söt prinsessa, tycker jag. Prinsessan Estelle, ovanligt och udda men ändå ganska fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0