Jag och pensionärerna

               Idag är det bio med efterföljande happy hour. Jag och grannarna ska se "The Vow" och ska jag vara ärlig vet jag inte vad den handlar om, men det kommer att bli trevligt. Sist när vi såg "Järnladyn" var det livliga diskussioner efteråt, men vi kom lite sent till restaurangen så idag blir det en tidigare bio så att en happy hour blir istället två.

                                                  
På fredag fyller jag bilen med badsugna grannar, solstolar och lunchväskor och åker till beachen för att sola, läsa och småprata. Sist hade vi så roligt att folk runt omkring skrattade åt oss.

                
Nästa tisdag åker vi till en exklusiv galleria i Naples. Där har man nästan bara har råd att fönstershoppa, men har vi tur kan de ha superrea. Vi äter lunch på en trevlig restaurang i gallerian. Jag har inte tänkt köra dit eftersom sist jag var där med mina systrar, skämdes vi så för vår gamla minivan att vi parkerade avskilt. Parkeringsplatsen är nämnligen full av lyxbilar som Porche, BMW, Mercedes och Jaguar, så då passar grannens bil bättre.
                                               

Nästa onsdag åker vi tvärs över till Florida till IKEA för att shoppa och äta lunch. Jag behöver svenskt kaffe, en taklampa, sevetter, ljus och lite annat. Hade egentligen tänkt bojkotta IKEA sedan de tog bort alla svenska matvaror men kanske har de återinfört Kalles kaviar, Marabou och kexchoklad i sortimentet. Man kan alltid hoppas.

Nu kanske ni tror att jag utökat min trädgårdsservice med att anordna utflykter, men så är det inte. Det är nämnligen inte jag utan det är pensionärerna som är så aktiva och vill hitta på saker. Jag hänger bara med ibland men de går på gymmet, promenerar, spelar golf, går på teater, är med i syförening, bokklubb, spelar kort med mera.

Var får de energin ifrån? Kan det vara solen och värmen eller blir man piggare med åldern?
                               


Kommentarer
Postat av: Moster

Igår var jag på teater, idag på gym. Ibland träffar jag mina litterära vänner, om någon dag åker jag på en heldags konstresa. Dvs jag är pensionär. Det kan alltså inte bara vara värmen och solen för den har vi inte så mkt av just nu. Mitt svar till dig är att det kan vara åldern.

2012-02-16 @ 23:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0