Människans bästa vän



Det är förstås hunden jag menar och det finns gott om dem här eftersom var och varannan familj har minst en hund. Jag har ingenting emot hundar om de är i koppel och inte hoppar, skäller eller luktar illa.

När jag är ute i vårt område möter jag alltid människor med hundar. I morse kom en kvinna körande med sin golfbil på gatan och hennes stora hund galopperade bredvid i koppel. De körde runt i området så hunden fick motion och jag gissar att kvinnan fick det senare på golfbanan.

Ikväll när jag cyklade iväg för att köpa Kinamat mötte jag en kvinna med en barnvagn och där satt det inte ett barn utan en liten hund. Lite udda tyckte jag, men på vägen tillbaka mötte jag dem igen och då såg jag att hunden haltade och hon berättade att han var förlamad i benet. Då kan det vara bra med en hundvagn.

Våra närmsta grannar har två små hundar som inte gör mycket väsen av sig. De åker gärna iväg med husse och matte i deras golfbil, för det tycker de om. De skäller inte så mycket och det är jag glad för. Rakt över sjön hyr en kvinna ett hus med flera småhundar som de senaste dagarna har stått ute och skällt oavbrutet i timmar. Det tröttnade vi grannar snabbt på och efter ett par samtal verkar det nu som det har blivit tystare. Jag förstår inte hur folk tänker för inte ens hundälskare tycker om när hundar skäller. 


 

Dessa hundar kan inte ens jag motstå


Kommentarer
Postat av: chrisse

Hur gjorde ni med grannen med den skällande hunden? Vi har en liten ilsken hund på stranden mittemot som skäller hela tiden, irriterande...

2012-02-04 @ 21:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0