Min svaghet

West Elm är en inredningskedja som har en butik i närheten där vi bor. När vi köpte vårt hus var jag där var och varannan dag och tittade, handlade och tittade igen. Varje gång jag kommer till Florida har de nya saker i butiken och "det gamla" är på rea.

Det är livsfarligt att gå dit för så fort jag varit där vill jag dit igen, det är nästan som ett gift. Därför tog det nästan två veckor innan jag vågade mig genom dörrarna. Det var ett helt nytt vårsortiment med nya färger på kuddar, sängkläder och massor med snygga tavlor, korgar och andra inredningsprylar. Jag gick runt som i trans och tänkte; vill ha, vill ha, vill ha...

                  

Jag såg en tavla som var klipp och skuren för vårt sovrum. Det blev en smärre chock när jag såg prislappen men den var värd sitt pris så jag ringde och pratade med min käre make. Han förstod givetvis inte varför vi behövde en tavla till, men han känner mig och vet när det är lönt att argumentera. Don't sweat the small stuff, brukar han säga. Jag klämde även till med att det är ju snart "alla hjärtans dag", även då vi aldrig firar den dagen. Det gick hem.

Min granne hjälpte mig att sätta upp tavlan för den var så tung att det behövdes både pluggar och skruvar i pappväggen. Efteråt, när tavlan satt på plats konstaterade han att den såg ut som om den var designad för vårt sovrum. Det blev faktiskt bättre än jag trott så jag är otroligt nöjd och glad.

Nu kliar det i min West Elm fingrar igen. Undrar om det finns några i vårt område som behöver hjälp med att dekorera sina hus? Det vore helt perfekt att få följa några med dit, shoppa loss på deras bekostnad och bara välja och vraka bland alla vackra saker och sedan göra deras hus fina. Har övervägt många gånger att söka jobb på West Elm, så det kanske jag gör en vacker dag.

                                                                               

                        


Kommentarer
Postat av: chrisse

Tittade på deras hemsida och jag förstår dig!!!! Mycket snygga grejer men jag skall nog hålla mig därifrån när jag åker till New York! Det är bäst så:)

2012-02-03 @ 15:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0