Så var de bara fyra

Vilken dag det varit! Nu tror ni kanske att jag ska skriva om hur fantastiskt vackert och härligt det är här i Florida. Det hade jag tänkt men var bara tvungen att skriva om den politiska cirkusen som varit idag, både här och i Sverige. Jag borde låta bli att läsa tidningar och titta på nyheter och istället slappa, läsa böcker och lyssna på musik men det är ju så kul med politik.

 Rick Perry

Jag brukar skoja om att jag är synsk eftersom jag ibland känner på mig vad som ska hända. Idag hoppade Rick Perry av presidentvalet, som jag skrev att han skulle göra i blogg för några dagar sedan. Man behöver dock inte vara synsk för att förespå det eftersom det var väntat att han förr eller senare skulle ge upp på grund av dåligt stöd av väljarna.

 Newt Gingrick med sin tredje fru, Callista Gingrich

Rick Perry gjorde inte som Jon Huntsman och annonserade sitt stöd för Mitt Romney utan han stödjer istället Newt Gingrich. Den supporten behövde Gingrich verkligen eftersom hans före detta fru avslöjade senare under dagen en massa smaskiga detaljer om deras äktenskap. Hon berättade bland annat att han inte var trogen utan att han ville ha ett "öppet äktenskap" där hon skulle acceptera hans dåvarande älskarinna, det vill säga nuvarande hustrun Callista. Detta dementerar Gingrich förstås men de konservativa väljarna ser nog inte mellan fingrarna så det lär kosta röster.

                                    
Mitt Romney vann inte i Iowa utan det gjorde istället Rick Santorum

Mitt Romney hade också en tuff dag eftersom han blev fråntagen sin seger i delstaten Iowa, där han vann med 6 röster över Rick Santorum. Det visade sig nu att det istället var Santorum som vann med 34 röster. Vem som verkligen vann i Iowa vet nog ingen eftersom det fortfarande inte är klart om alla röster räknats och om de räknats rätt. 

Nu ser plötsligt den politsika kartan annorlunda ut än det gjorde för några dagar sedan för då hade Romney vunnit två delstater och var påväg att stort vinna den tredje, som går till val på lördag. Nu har Romney istället förlorat en delstat, Iowa, vunnit en delstat, New Hampshire, och på lördag får vi se om han vinner igen, men de andra kandidaterna börjar komma ikapp så det är långt ifrån klart.

 
Julholt känner att han har STORT stöd, men han har talat osanning tidigare...

Säga vad man vill om de amerikanska presidentkandidaterna men de är i varje fall smarta att inse när loppet är kört och sluta innan det blir pinsamt. Det kan man inte säga om Juholt och hans partivänner som inte verkar förstå att svenska folket är oehört trötta på honom och hans grodor. Alla opinionsundersökningar pekar på historiskt låga siffor, både för socialdemokraterna men även för partiledaren Julholt. Jag trodde inte det är sant när jag läste att han fortfarande känner starkt stöd och förtroende och hans parti har det för honom. Något allvarligt måste vara fel om han sitter kvar.

Kanske är det så illa att han är deras bästa kandidat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0