En tom solstol

Hur mycket växter kan man köpa och plantera? Jag skulle svara obegränsat. Det är nämnligen min passion att åka till Lowes varje dag, minst en gång, och titta på alla dessa fantastiskt vackra blommor, buskar, citrusträd, palmer med mera. Jag är nog en av deras bästa kunder för jag har redan spenderat en förmögenhet där. Personalen känner väl igen mig och vill att jag ska börja jobba där.

                                  Lowes

Vad gör man då, när man enligt maken har planterat klart för ett tag? Han ansåg nämnligen att jag kanske inte skulle spendera alla våra pengar på Lowes plantavdelning. Jag kom själv på lösningen; grannarna.

Nu har jag blivit alla grannars trädgårdsmästare. Jag åker iväg med dem till Lowes och tittar ut växter, de köper och betalar och sedan planterar jag och gör snyggt i deras rabatter helt gratis. Jag får utlopp för min kreativitet och behov av att ha fingrarna i jorden, samtidigt som grannarna är glada och tacksamma (och maken med eftersom han slipper betala kalaset).

När jag är klar med ett projekt börjar jag med nästa och så har det rullat på sedan jag kom hit. Under en vecka har jag nästan uteslutande gått runt i mina höga gummistövlar med trädgårdshandskar och spaden, räfsan och trädgårdssaxen i högsta hugg.

                                   

Det är bara att konstatera att jag inte är en person som gillar att slappa med en bok i en solstol utan jag är en sådan "jobbig typ" som måste ha någonting att göra hela tiden.

                                   
                              En tom solstol som väntar på mig

 


Kommentarer
Postat av: Moster

Om du har vägarna förbi kom med förslag till vår balkong. Starta ett företag! Du som har så mycket energi och så många idéer kan bygga upp något alldeles extra.

Lycka till.

2012-01-24 @ 18:06:41
Postat av: Babsan

Håller med moster! Starta ett företag och ta betalt för dina tjänster. Varför jobba gratis?

2012-01-25 @ 23:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0