Hallå, hallå...

Min man skulle varit här idag och spenderat en vecka med mig. Nu var han istället tvungen att arbeta. Trist, men vad gör man när man har en man som behövs på jobbet. Jag ville säga "du behövs här hos mig" men jag ville inte ge inte ge honom ytterligare dåligt samvete eftersom jag vet att han att han sett fram emot att komma hit. Nu kommer han någon annan gång istället.

Eftersom jag själv ofta åker hit till Florida eller till Sverige, får jag många gånger frågan om jag inte tycker det är tråkigt att vara borta från familjen. Visst är det det men samtidigt är jag van eftersom jag har en pappa som spenderade halva året långt borta från familjen. Då kunde vi inte ringa, skypa, emaila eller texta honom. Han ringde bara någon enstaka gång eftersom det var fruktansvärt dyrt men då fick vi alla barn växla ett par ord med honom. Det kändes nästan julafton när han ringde eller kom hem.

  
Nu har tekniken utvecklats så att jag kan se min familj när jag pratar med dem och det är dessutom helt gratis. Min man och jag pratar flera gånger per dag så det går faktiskt bra att vara ifrån varandra ett tag.

Nu börjar solen komma fram från en molnig himmel och jag ska ge mig iväg på en cykeltur, men först ska jag ringa och höra hur min man har det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0