Idag är det min dag!

När jag vaknade idag klockan 6.30 kände jag en intensiv kaffedoft. Visserligen var det min födelsedag och jag brukar få kaffe på sängen, men min käre make var inte hemma och vår son kan inte laga kaffe och brukar inte vara uppe så tidigt.

 

Jag låg kvar med slutna ögon och tänkte att de var ju konstigt för det brukar aldrig lukta kaffe ända upp i sovrummet men doften var så stark och det luktade så gott så kaffet måste vara precis utanför rummet. Jag låg kvar och väntade och funderade över hur min son hade lärt sig laga kaffe och tänkte att min man måste ha visat honom innan han åkte.

Det var alldeles tyst i huset, inga slamrande ljud från köket och nu kunde jag inte längre känna kaffelukten så jag slog upp ögonen. Jag insåg att det måste ha varit en förnimmelse och det var riktigt obehagligt eftersom jag var helt säker på att sonen varit uppe och lagat kaffe och att doften spridit sig i huset.

Nu sitter jag här framför datorn med min kaffekopp och njuter av den tysta morgenen och av alla fåglar som sjunger i träden. Jag gick ut på altanen och hörde minst fyra olika fågelsånger eller kvitter och tänkte då på min morfar som var duktig på att härma olika fåglar. Han gick bort för många år sedan men jag har honom att tacka för mitt namn, för det var han som ville att jag skulle heta Maria.

Det kommer att bli en härlig födelsedag för solen skiner redan för fullt. Jag ska snart promenera iväg och titta på ett lopp där vår son tävlar i 5 km klassen och sedan vi ut och äta på en av våra favoritrestauranger där de brygger sin egen öl och har mat "to die for", som man säger här.

         

Jag kommer nog även att fundera på vem det var som bjöd mig på kaffe på sängen i morse - men det lär jag aldrig få reda på. 


Kommentarer
Postat av: Kungen

Grattis!

2012-05-28 @ 15:27:57
Postat av: Babsan

Grattis på födelsedagen.

Hoppas Du får en fin dag.

2012-05-28 @ 19:21:36
Postat av: Sassa

Grattis på födelsedagen

2012-05-29 @ 07:14:54
Postat av: Moster

Fin kopp, Stig Lindbergs Berså.

2012-05-29 @ 16:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0